Startupsvar.dk
Powered by DANA
info@startupsvar.dk

13 måder at markedsføre en butik

Hvis du har en butik, en klinik eller restaurant får du her 13 tips til at lokke kunderne til.

Udgangspunktet for din markedsføring er, at du har et godt produkt eller yder en god service. Når du er sikker på det, skal du fortælle de potentielle kunder, hvad du sælger og hvor du bor, så de kan komme og købe hos dig.

Prøv disse 13 tiltag:

  1. Det personlige salg – uden for butikken – Forsøg altid at få kunderne ind i butikken. Find måder at lokke kunder ind i butikken. Fx smagsprøver, tilbud eller en kop kaffe

  2. Det personlige salg – i butikken – Personlig betjening er altafgørende for, at din butik skiller sig positivt ud fra mængden. God, venlig og imødekommende betjening huskes af kunden, som fortæller om det til andre potentielle kunder

  3. Logo – Få lavet et pænt logo, der signalerer kvalitet og ordentlighed af det, du sælger – to faktorer, som er meget vigtige for dit salg

  4. Visitkort – Dem uddeler du alle de steder, du kan komme til. I butikken, i venners butikker, til møder, og når du er sammen med vennerne

  5. Flyers – En flot flyer brochure kan tiltrække flere kunder og øge dit salg. Du uddeler dine flyers til kunder i butikken, putter dem i brevsprækker mv.

  6. Reklameskilt – Få dig et flot reklameskilt til facaden. Bor du ud til offentlig vej, så sørg for, at de, der kører forbi, ved at du eksisterer. Lav et sandwichskilt og skriv dine gode tilbud, så folk, der kommer forbi, får lyst til at gå ind i din butik

  7. Lys – Sørg for at der er godt lys i din butik. Er der halvmørkt, tror kunderne, der er lukket, og varerne ser også kedelige ud

  8. Hjemmeside – Kunder skal finde dig på internettet. Her vil kunderne tjekke dig og kikke efter gode tilbud

  9. Elektronisk nyhedsbrev og sociale medier – Få dine kunder i butikken til at skrive sig op til dit elektroniske nyhedsbrev eller din Facebookside, så du kan sende en mail til dem, når du har et godt tilbud

  10. Annoncer – Skaf flere kunder via gode tilbud, som du markedsfører igennem ugeaviserne eller andre aviser sammen med andre handlende.

  11. Google Maps - Læg din placering af butikken ind på Google Maps. Søger man fx efter "blomsterbutik i Aarhus" vil din butik blive vist i Googles søgeresultat. Se www.maps.google.dk

  12. Google Ads -Folk søger ofte løsninger på deres ønsker på internettet ved at søge på Google. Her kan du oprette en Google Ad – de små annoncer man ser i højre side. Rigtigt oprettet kan de være en meget effektiv markedsføringskanal. Se www.adwords.google.com

  13. Events - Events kan også øge dit salg. Det kan være modeopvisning, orientalsk madlavning eller foredrag om butikkens varer.

Do it

En butik, restaurant eller klinik skal hele tiden udvikle sig og blive bedre. Det er måden at få nye kunder på og beholde de gamle.

  • Lyt til kunderne.
  • Måske spørger de efter varer, du ikke har?
  • Vurder om de bør skaffes hjem.
  • Kritiserer de, at varerne er ufriske eller umoderne?
  • At butikken er dårligt indrettet?
  • Kan du mærke, at de synes butikken er kedelig?

… så gør noget ved det.

DANA - A-kasse for selvstændige

Kender du ProMatch?

ProMatch er en gratis udbudsportal for DANAs medlemmer, som hjælper dig med at finde mere arbejde og handle med andre selvstændige i dit område.

1. Find og byd på opgaver fra det omkringliggende erhvervsliv
Gå ind på mitdana.dk/promatch hvor virksomheder og offentlige instanser lægge opgaver i udbud til alle DANA-medlemmer. Her kan du byde ind på dem - alene eller i små grupper.

2. Send et godt tilbud ud i netværket - og øg dit salg
Når du opretter et tilbud på ProMatch, gør du din forretning synlig for tusindvis af selvstændige DANA-medlemmer, som måske mangler lige præcis det, du kan tilbyde. Et tilbud kan f.eks. være en konkret rabat på din ydelse.

3. Opret dit eget udbud - og find hjælpen, når du mangler den
Hvis du mangler hjælp til en opgave, kan du også selv lægge opgaver i udbud og få kvalificerede bud fra andre selvstændige. Når du opretter et udbud, efterspørger du dermed selv et konkret tilbud på den opgave, du skal have løst.

4. Lad opgaverne komme til dig
Med ProMatch-app'en får du automatisk besked, når der bliver oprettet et tilbud eller udbud, der er relevant for dig og din forretning. Du vælger selv, hvad der er interessant for dig og du kan altid slå de automatiske beskeder fra igen.

Klik her hvis du gerne vil høre mere om ProMatch

DANA - A-kasse for selvstændige

Anbefaling godkendt af Startupsvar.dk


Tænk stort, handl småt, fejl hurtigt og billigt.
- Jonathan Løw Serieiværksætter, stifter af Listen Louder

 

Sitemap
Relaterede artikler:
Relaterede artikler:
Kom i gang med markedsføring
Min første webshop
Hjemmeside på 20 minutter
Markedsanalyse - få viden om kunder
Salgskanaler for dit produkt
Din elevatortale - fortæl kort hvad du arbejder med
Brug dit netværk som afsæt til at sælge
Hvem er dine konkurrenter
Prisen på dit produkt - find den rette pris
Produktets værdi for kunden
13 måder at markedsføre en butik på
Andre emner:
Kom i gang med markedsføring
Registrering af virksomhed
Administration & Bøvl
Finansiering af start
Succesfulde iværksættere
Socialøkonomisk virksomhed