Startupsvar.dk
Powered by DANA
info@startupsvar.dk

Administering your business

In addition to working with your product, you will have to make sure that the administrative part of the company works well.

Before starting up a business, most entrepreneurs are most worried about everything pertaining to taxes, SKAT, moms (VAT), accounting and other things that the state imposes on all businesses.

For the vast majority of start-ups, this work is actually not so difficult.

95% handled by good bookkeeping

If you follow these 5 easy steps when setting up your business, 95% of your administrative challenges will be taken care of.

You should always:

  1. Get invoices for all activities
  2. Collect invoices in a ring binder - or using online accounting software
  3. Post invoices in an accounting program at least every three months
  4. Pull reports from the accounting program and pay the collected moms (VAT) for the period
  5. Put on your glasses, read reports and evaluate the health of your business

Illustration of the economic system in a company

Illustration of the ecomomic system in a business

If you want to make it really easy on yourself, hire a bookkeeper or accountant to do the work for you.

The food industry

Certain industries have to manage more of the administration than other industries, e.g., the food industry, where there are many rules concerning hygiene.

Make a budget and budgetary control

As part of managing your business, you need to make an operating budget. This budget shows your expectations for the year, expectations for how much revenue you’ll get as well as all the expenses you expect.

When you create accounting reports, you can then compare them with your budget. If you earned less than you expected, you can clearly see where the challenge lies and what you can do about it.

UBEGRÆNSET RÅDGIVNING OM HR OG PERSONALEJURA

De fleste virksomheder har brug for hjælp med HR og personalejura.

Du får ubegrænset adgang til professionel rådgivning ved at tegne et abonnement hos os. Vi sikrer at du overholder gældende regler og du behøver ikke at bekymre dig om hvor ofte og hvor mange timer du bruger os.

Vi rådgiver dig også, når der opstår konflikter med dine medarbejdere, så de bliver løst hurtigt og effektivt.

Vores rådgivning sparer dig for tid og penge, som du i stedet kan bruge på at udvikle din forretning.

Hvilken typer opgaver kan SEROP hjælpe min virksomhed med?

  • Udarbejdelse af ansættelseskontrakter
  • Sygdom og forpligtelser for personale
  • Graviditet og barsel for personale
  • Ferie og feriepenge
  • Overenskomstforhold
  • Kunde- og konkurrenceklausuler
  • Forhold vedr. elever og flexjobbere
  • Udarbejdelse af advarsel, opsigelse, bortvisning
  • Funktionærlov og anden ansættelsesretlig lovgivning
  • Personaleforhold ved overtagelse af virksomhed
  • Arbejdsmiljø, herunder arbejdspladsvurdering (APV), og anmeldelse af arbejdsskader
  • Rådgivning om sygeforsikring og sygedagpenge for ejer
  • Rettigheder og økonomi under barsel for ejer

Se mere om vores service her

Tag kontakt til os her www.serop.dk/bliv-kontaktet/

Fokusér på dine kunder, så klarer vi resten!

TILBUD

Skal du til at ansætte? Eller er du i tvivl om du overholder loven?
Få gennemgået din ansættelseskontrakt uden beregning!

Du kan få hjælp af os til at sikre at du overholder gældende regler inden for ansættelse!

SEROP gentager succesen fra sidste år, ved at hjælpe danske virksomheder med en gennemgang af en af deres ansattes ansættelseskontrakter helt uden beregning.

Hvis vi finder fejl/mangler i ansættelseskontrakten så informeres du herom.

Klik her og få gennemgået virksomhedens ansættelseskontrakt uden beregning!

Tilbuddet gælder resten af 2018

Vi ser desværre tit at virksomheder modtager krav om godtgørelse fra de ansattes fagforeninger grundet ukorrekte og /eller mangler i dennes ansættelseskontrakt (ansættelsesbevis).

For det meste er der tale om punkter, som enten helt mangler eller ikke er ukorrekt udfyldte, hvilket er penge virksomheden nemt kunne have sparet ved, at lade os gennemgå kontrakten og sikre at den er i overensstemmelse med gældende regler og nuværende lovgivninger.

Læs mere på Serop.dk, her kan du også finde hjælp til HR- og personalejura og GDPR

 

 

Anbefaling godkendt af Startupsvar.dk


What does not destroy me, makes me stronger.
– Friedrich Nietzsche, 1844-1900

 

Sitemap
Related articles:
Related articles:
Tax and own business
Consumer vs. Business VAT
Administering your business
About VAT - Value Added Tax (moms)
Other subjects:
Sales and marketing
Legalise your business
Administration in a company
Financing startup
Personal consideration
Social enterprise