Startupsvar.dk
Powered by DANA
info@startupsvar.dk

Markedsføringsplan

En markedsføringsplan er et redskab, der tvinger dig til at markedsføre dine produkter på en struktureret måde.

Har du en enkeltmandsvirksomhed med få og kendte kunder, eller har du kun få og små markedsføringsaktiviteter, behøver du ikke lave en markedsføringsplan. Du bør dog stadig planlægge, hvordan du markedsfører dig bedst.

Har du derimod en virksomhed, der har flere forskellige markedsføringsaktiviteter, der skal igangsættes på forskellige tidspunkter af året, vil en markedsføringsplan være til stor hjælp og give dig en besparelse.

En plan til markedsføring

Som til så mange andre større aktiviteter er det godt at lave en plan til aktivitetens udførelse. Det gælder også for dine markedsføringsaktiviteter. Her er forslag til, hvordan en markedsføringsplan kan struktureres.

Planen har to hovedområder:

  1. Handlingsplan for salgs- og markedsføringsaktiviteter
  2. Kalender for udførelse af salgs- og markedsføringsaktiviteter

1) Handlingsplan for salgs- markedsføring

I denne del af planen kan du måned for måned skrive, hvilke aktiviteter du vil bruge til at markedsføre din virksomhed. Når alle måneder er udfyldt, får du et billede af din plan for markedsføring af din virksomhed.

2) Kalender for udførelse af salgs- og markedsførings aktiviteter

Denne del af planen fokuserer på hvordan du skal udføre markedsføringen, dvs. en mere detaljeret beskrivelse af, hvornår der skal forberedes, aftales m.v., for at de planlagte markedsføringstiltag bliver ført ud i livet.

Den første del fokuserede på markedsføringens indhold, denne viser hvornår indholdet skal effektueres. Du har sandsynligvis en dybere beskrivelse af de forskellige punkter liggende et andet sted.

Download markedsføringsplan

På startvækst.dk kan du download en Word-skabelon til udarbejdelse af virksomhedens markedsføringsplan.

Afprøv gratis et regnskabsprogram

Toke er iværksætteren bag regnskabsprogrammet Billy. Han satte sig for at lave Danmarks nemmeste regnskabssystem.

Han er så stolt af det, at han giver dig en 30 dages gratis prøveperiode - der er ingen binding efter 30 dage.
20.000 virksomheder bruger allerede programmet.

2 minutter og du er i gang
Billy er et et online regnskabsprogram. Når du registrerer dig, får du en kort introduktion, og du er klar til at bruge programmet. Så nemt er det faktisk.
Klik, indtast email og kom i gang

Anbefaling godkendt af Startupsvar.dk


At starte sin egen virksomhed er som at køre i rutchebane. Der er op og nedture og dr kommer altid en ny drejning. Nedturene er hårde og højderne føles rigtig høje. Du må være stærk og have styr på maven og følge den rutchebanetur som du startede.
- Lindsay Manseau, iværksætter og studerende

 

Sitemap
Relaterede artikler:
Relaterede artikler:
Hjælp til salg og markedsføring
Tilmeld dig nyhedsbrev
SWOT-analyse - skab overblik for din virksomhed
Salgsbrev efter AIDA metoden
Persona – sådan ser min kunde ud
Telefonsalg til potentielle kunder
Følg markedsføringsloven
Markedsføringsplan
Salgsteknikker
5 enkle tips til søgemaskineoptimering - SEO
Internationalisering af din webshop
Andre emner:
Regnskab og bogføring
Personen bag virksomheden
Hjælp til salg og markedsføring
Jura og din virksomhed
Få et større overskud
Ansatte i virksomheden