Startupsvar.dk
co/ Navitas, Inge Lehmanns Gade 10
8000 Aarhus C
info@startupsvar.dk

Salgs- og leveringsbetingelser

Har du salgs- og leveringsbetingelser, kan kunderne se, hvad de går ind på og kan sige fra, hvis de synes, det er urimeligt.

Som virksomhed behøver du ikke at udarbejde salgs- og leveringsbetingelser, men de kan være med til at mindske eventuelle uoverensstemmelser med kunden.

Du kan betragte salgs- og leveringsbetingelser som en service over for kunden. Det er dog vigtigt at kunden accepterer betingelserne inden handlen gennemføres. I modsat fald gælder betingelserne ikke.

Salg til virksomhed eller til forbruger

Der er forskel på, hvilke betingelser du kan give virksomheder og forbrugere.
Aftaler mellem to virksomheder kan udarbejdes, som man nu finder bedst for den givne aftale – der er aftalefrihed.

I aftaler med private forbrugere skal man følge Købelovens bestemmelser.

Tre trin til ordren

Når du sælger opgaver og løsninger, er der ofte tre trin til, at ordren er solgt og leveret:

  • Overslag - her giver du kunden et groft overslag over opgavens omfang og hvad det ca. kommer til at koste.

  • Tilbud – her giver du kunden et konkret tilbud på opgaven med pris, tid og opgavens indhold. Tilbuddet gælder fx 14 dage. Send dine salgs- og leveringsbetingelser med.

  • Ordrebekræftelse – siger kunden ja til tilbuddet – og dette skal ske skriftligt fx via en mail, sender du en ordrebekræftelse, og ordren er nu hjemme.

Find skabelon til Salg- og leveringsbetingelser på Startvækst.dk


De fleste store mennesker har opnået deres største succes, kort tid før de ville have begået deres største fejl.
Napoleon Hill, forfatter

 

Sitemap
Relaterede artikler:
Relaterede artikler:
Aftaler som virksomheden laver
Konkurrenceklausul mv.
Salgs- og leveringsbetingelser
Købeloven - salg til forbrugere
Beskyttelse af varemærkerettigheder
Hæftelse for gæld
Om at bruge en advokat
Forsikringer i virksomheden - se hvilke du behøver
Samtykkeerklæring nyhedsbrev
CE Mærkning
Ejerbog og ejerregistrering
Baggrundsmusik i virksomheden
Anpartsselskab, ApS - fordele og ulemper ved ApS
Holdingselskab - fordele og ulemper ved holdingselskab
Ejeraftale er en aftale mellem ejere i et selskab
Skattefri virksomhedsomdannelse
Selskabsloven
Andre emner:
Regnskab og bogføring
Personen bag virksomheden
Hjælp til salg og markedsføring
Jura og din virksomhed
Få et større overskud
Ansatte i virksomheden