Startupsvar.dk
Powered by DANA
info@startupsvar.dk

Salgs- og leveringsbetingelser

Har du salgs- og leveringsbetingelser, kan kunderne se, hvad de går ind på og kan sige fra, hvis de synes, det er urimeligt.

Som virksomhed behøver du ikke at udarbejde salgs- og leveringsbetingelser, men de kan være med til at mindske eventuelle uoverensstemmelser med kunden.

Du kan betragte salgs- og leveringsbetingelser som en service over for kunden. Det er dog vigtigt at kunden accepterer betingelserne inden handlen gennemføres. I modsat fald gælder betingelserne ikke.

Salg til virksomhed eller til forbruger

Der er forskel på, hvilke betingelser du kan give virksomheder og forbrugere.
Aftaler mellem to virksomheder kan udarbejdes, som man nu finder bedst for den givne aftale – der er aftalefrihed.

I aftaler med private forbrugere skal man følge Købelovens bestemmelser.

Tre trin til ordren

Når du sælger opgaver og løsninger, er der ofte tre trin til, at ordren er solgt og leveret:

  • Overslag - her giver du kunden et groft overslag over opgavens omfang og hvad det ca. kommer til at koste.

  • Tilbud – her giver du kunden et konkret tilbud på opgaven med pris, tid og opgavens indhold. Tilbuddet gælder fx 14 dage. Send dine salgs- og leveringsbetingelser med.

  • Ordrebekræftelse – siger kunden ja til tilbuddet – og dette skal ske skriftligt fx via en mail, sender du en ordrebekræftelse, og ordren er nu hjemme.

Find skabelon til Salg- og leveringsbetingelser på Startvækst.dk

DANA - A-kasse for selvstændige

Kender du ProMatch?

ProMatch er en gratis udbudsportal for DANAs medlemmer, som hjælper dig med at finde mere arbejde og handle med andre selvstændige i dit område.

1. Find og byd på opgaver fra det omkringliggende erhvervsliv
Gå ind på mitdana.dk/promatch hvor virksomheder og offentlige instanser lægge opgaver i udbud til alle DANA-medlemmer. Her kan du byde ind på dem - alene eller i små grupper.

2. Send et godt tilbud ud i netværket - og øg dit salg
Når du opretter et tilbud på ProMatch, gør du din forretning synlig for tusindvis af selvstændige DANA-medlemmer, som måske mangler lige præcis det, du kan tilbyde. Et tilbud kan f.eks. være en konkret rabat på din ydelse.

3. Opret dit eget udbud - og find hjælpen, når du mangler den
Hvis du mangler hjælp til en opgave, kan du også selv lægge opgaver i udbud og få kvalificerede bud fra andre selvstændige. Når du opretter et udbud, efterspørger du dermed selv et konkret tilbud på den opgave, du skal have løst.

4. Lad opgaverne komme til dig
Med ProMatch-app'en får du automatisk besked, når der bliver oprettet et tilbud eller udbud, der er relevant for dig og din forretning. Du vælger selv, hvad der er interessant for dig og du kan altid slå de automatiske beskeder fra igen.

Klik her hvis du gerne vil høre mere om ProMatch

DANA - A-kasse for selvstændige

Anbefaling godkendt af Startupsvar.dk


De fleste store mennesker har opnået deres største succes, kort tid før de ville have begået deres største fejl.
Napoleon Hill, forfatter

 

Sitemap
Relaterede artikler:
Relaterede artikler:
Aftaler som virksomheden laver
Konkurrenceklausul mv.
Salgs- og leveringsbetingelser
Købeloven - salg til forbrugere
Beskyttelse af varemærkerettigheder
Hæftelse for gæld
Om at bruge en advokat
Forsikringer i virksomheden - se hvilke du behøver
Samtykkeerklæring nyhedsbrev
CE Mærkning
Ejerbog og ejerregistrering
Baggrundsmusik i virksomheden
Anpartsselskab, ApS - fordele og ulemper ved ApS
Holdingselskab - fordele og ulemper ved holdingselskab
Ejeraftale er en aftale mellem ejere i et selskab
Skattefri virksomhedsomdannelse
Selskabsloven
Andre emner:
Regnskab og bogføring
Personen bag virksomheden
Hjælp til salg og markedsføring
Jura og din virksomhed
Få et større overskud
Ansatte i virksomheden