Et salgsbrev er en uopfordret kontakt til en mulig kunde, du som iværksætter formoder, vil have glæde af dit produkt.
Som iværksætter skal du sælge dine produkter eller ydelser. En af de måder du kan komme i kontakt med en mulig kunde, er at sende ham et brev eller en mail. Der er dog også mange andre måder at kontakte kunder på.
Om du skal sende en uopfordret mail eller et brev med postvæsnet, kan være svært at vurdere. Fordelen ved et brev er, at virksomheder får meget få breve i dag. Får man et brev, bliver det ofte åbnet, og så har du jo kontakten.
At sende mail er hurtigt, og kan du skrive en relevant og interessant tekst i emnefeltet, har du måske kontakten med det samme. Mailen kan dog nemt forsvinde blandt de mange andre mails, din kunde får hver dag.
Nogle produkter og ydelser egner sig måske bedre til mail end brev, så vurdér selv, hvad du finder mest passende til dit produkt.
Om du sender mail eller brev, så kan du bruge AIDA skabelonen til at udforme teksten efter. AIDA skabelonen følger dette mønster:
Du er webudvikler og ved, at indenfor de næste år bør alle hjemmesider være responsive – Responsiv betyder, at hjemmesider kan vises på både PC, tablets og smartphones.
Hvordan kan du lave et salgsbrev, der sælger ydelsen at "lave web sites responsive"?
Dette kunne være den sætning, der får direktøren af virksomheden til at stoppe op: "40 % det er meget, hvorfor det?" Hans opmærksomhed er vagt.
Nu er der forståelse for problemet og interessen er forhåbentlig vagt.
Er problemet opfattet af kunden, får han forhåbentlig lyst til at udbedre problemet. Og det er jer, der skal løse det.
Det er altid dejligt at spare penge, og måske får dette tilbud virksomheden til at beslutte sig hurtigt og tage kontakt allerede i dag.
Husk altid at stile brevet eller mailen personligt til modtageren. Gør du ikke det, falder succesraten betragteligt.
Du skal altid kontakte den mulige kunde telefonisk. Det øger succesraten med 20 % eller mere. En mail eller et brev uden efterfølgende telefonkontakt giver en respons på omkring 1 %.
Har du sendt en mail, der ikke er blevet svaret på, kan du også genfremsende den. Skriv evt.:
Op til 33% vil svare på denne, da de ofte gerne ville have svaret på den første mail, men fik det ikke lige gjort. De har lidt dårlig samvittighed - Hvis du lavede en pæn personlig mail til dem.
A-kasse for iværksættere og selvstændige... Hvorfor stå i en A-kasse, når man er selvstændig? I Danmark har man mulighed for at modtage forskellige ledighedsydelser, alt efter ens situation, dette gælder også selvstændige. En af ydelserne hedder dagpenge, dette er den højeste ydelse man kan opnå som ledig, og det er en væsentlig højere sats end kontanthjælp. Det kræver at man er medlem af en arbejdsløshedskasse, også kaldet en A-kasse. Så se mere om en a-kasse for selvstændige: Frie.dk Jamen, jeg er allerede medlem af en anden a-kasse? – Det gør ikke noget, det er nemt nok, Frie opsiger dit medlemsskab og sikrer, at din anciennitet flytter med. Og hvis du har betalt forud får du de penge retur igen. Så tøv ikke. Se mere her: Frie.dk Anbefaling godkendt af Startupsvar.dk |
At lave fejl er de handlinger, der hjælper dig til succes.
– Farrhad Acidwalla, Indisk iværksætter
![]() |
|
Sitemap |