Startupsvar.dk
co/ Navitas, Inge Lehmanns Gade 10
8000 Aarhus C
info@startupsvar.dk

Hjælp til salg og markedsføring

Salg er ikke en eksakt videnskab, det er snarere som at lave mad, hvor man bruger mange ingredienser i afmålte doser.

Den strategi du skal udarbejde, for at dit salg virker, indeholder også mange ingredienser i passende doser.

Øvelse gør mester
Viden kombineret med megen øvelse er med til at lave den rette salgsstrategi. Som kok i salgskøkkenet har du nedenstående ingredienser at arbejde med.

Du skal tage udgangspunkt i din virksomhed og sammensætte de rette ingredienser i de rette mængder, der vil hjælpe på dit salg.

Salgsparametrene er delt op i to områder:

1) Grundlæggende parametre
De grundlæggende parametre knytter sig til produktet og de områder, der ligger rundt om produktet. Hvert område skal analyseres, og derefter skal du handle på din nye viden:

  • Produktudformning - kvaliteten af din ydelse eller dit produkt
  • Emballage - udformning, ensartethed, udstråling, miljøvenlig, genbruges, praktisk
  • Sortiment - bredt, dybt, brancherettet, fokuseret
  • Pris - prisfastsættelse, lokkepris, psykologiske priser, tilbud, markedsorienteret pris m.v.
  • Betalingsbetingelser - kontant, kredit, rabatter etc.
  • Service - forpligtelser over for køber, returret, e-services, før køb - efter køb
  • Beliggenhed - ved kunder, ved grossist, tilfældighed
  • Personale - optræden, viden, ekspertise, specialisering, holdning
  • Distribution - direkte salg, indirekte salg, butikstyper, indkøbsforeninger, salgsvogn, pakning, den fysiske transport m.v.

2) Kontakt-parametre
Når du efter bedste evne har fundet det rette udtryk for dit produkt eller ydelse, skal du kontakte kunden. Nedenstående er de kontaktparametre du har til rådighed:

  • Reklame - annoncer, tryksager, internet, kataloget, brochurer, magasiner, løbesedler, biograf-, tv- og radioreklame, trafikreklame, butiksdisplay, Google Ads, udstillingsreklame, skiltning, reklamegenstande m.v.
  • Sales promotion - vareprøver, intro-rabatter, demonstration, udlån på prøve, butiksudstillinger...
  • Public Relations - omtale, imagearrangementer, pressemeddelelser, events, undervisningsmateriale...
  • Messe- og udstillingsdeltagelse
  • Sponsorering - kultur- sports-, og miljøsponsorering
  • Personligt salgsarbejde - salgsbreve, opsøgende salg, direct mail, sociale medier, netværk

Prøv dig frem
Det er meget svært at finde den bedste måde at sælge sine produkter eller ydelser på. Omgivelserne ændrer sig løbende, så det, der virkede sidste år, virker ikke nødvendigvis i år.

Så er der ikke andet for end at kikke på salgsparametrene igen og ændre på sammensætningen, så salget atter går opad.

Køb iværksætter-rådgivning fra en af Danmarks bedste

Vil du gerne have kvalificeret sparring på din virksomheds-ide og have retningslinjer til at håndtere alt det praktiske?
Du kan blive mere sikker på, at du træffer de rigtige valg.


Få ro i sindet

Kontakt iværksætterieksperten Mogens Thomsen, som har udarbejdet denne hjemmeside, og få hans udelte opmærksomhed i to timer. To timer er ofte nok til at blive afklaret.
Pris 1.995 + moms. Rådgivning foregår i Aarhus eller via Skype
Klik og læs mere om mødet med Mogens Thomsen


Firmanavn:
CVR nummer:
Kontaktperson:
E-mail:
Telefon:
Kommentar / Spørgsmål:
 

Anbefaling godkendt af Startupsvar.dk


The største fejltagelse du kan gøre i dit live er slet ikke at prøve.
-Emil Motycka, iværksætter og studerende

 

Sitemap
Relaterede artikler:
Relaterede artikler:
Hjælp til salg og markedsføring
Tilmeld dig nyhedsbrev
SWOT-analyse - skab overblik for din virksomhed
Salgsbrev efter AIDA metoden
Persona – sådan ser min kunde ud
Telefonsalg til potentielle kunder
Følg markedsføringsloven
Markedsføringsplan
Salgsteknikker
5 enkle tips til søgemaskineoptimering - SEO
Internationalisering af din webshop
Andre emner:
Regnskab og bogføring
Personen bag virksomheden
Hjælp til salg og markedsføring
Jura og din virksomhed
Få et større overskud
Ansatte i virksomheden